Weather - Καιρός

Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Εφυγε ο Καπετάνιος... Φτωχότερη η Μεσσηνία

O καπετάν Βασίλης ανάμεσα στον Αντώνη Σαμαρά και τον Υπ.Τουρισμού.
Ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, ο ιδρυτής της Costamare και ευπατρίδης, ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος άφησε την τελευταία του πνοή, στα 76 του χρόνια, τα ξημερώματα, κτυπημένος από την επάρατη νόσο με την οποία έδωσε σκληρό αγώνα τα τελευταία χρόνια.

Πριν κλείσει τα μάτια κατάφερε να δει να γίνεται πραγματικότητα το μεγάλο του όνειρο. Έπειτα από εικοσιπέντε χρόνια κατάφερε να αναδείξει τη γενέτειρά του σε έναν από τους ιδανικότερους προορισμούς της Μεσογείου δημιουργώντας στη Μεσσηνία, σε μία έκταση δέκα χιλιάδων στρεμμάτων, το «Costa Navarino» που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα γαλλικά και ιταλικά τουριστικά θέρετρα.
Ο «Καπετάν Βασίλης», ήθελε πάντοτε να κάνει ένα μοναδικό έργο στον τόπο καταγωγής του και να βοηθήσει την τοπική οικονομία. Επιδεικνύοντας απαράμιλλο πείσμα κατορθώνει να ξεπεράσει τις συμπληγάδες της ελληνικής γραφειοκρατίας, που ανέβασαν το ποσό της επένδυσης στα 1,2 δισ. ευρώ.
Η φιλοδοξία του «Καπετάν Βασίλη» να μετατρέψει την ιδιαίτερη πατρίδα του σε υπερπολυτελή τουριστικό προορισμό, αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά τη δεκαετία του 1980, όταν αγοράζει μεγάλες εκτάσεις στην περιοχή. Περίπου είκοσι χρόνια αργότερα, η σκυτάλη περνά στα χέρια του γιου του «Καπετάν Βασίλη», Αχιλλέα ο οποίος αποδεικνύεται ο ιδανικός άνθρωπος για να ολοκληρώσει τα σχέδια του πατέρα του.
Αποφοίτησε από τη διάσημη «Τουριστική Σχολή της Λοζάννης» στην Ελβετία, και επέστρεψε στην Μεσσηνία για να εκμεταλλευτεί τις σπουδές του στον τουρισμό και ανέλαβε να ολοκληρώσει. το στοίχημα της λειτουργίας του «Costa Navarino».
Για τις ανάγκες υδροδότησης μια τόσο μεγάλης έκτασης, σε μια περιοχή που απειλείται μάλιστα από ερημοποίηση, έχει προβλεφθεί η κατασκευή δύο μεγάλων υδατοδεξαμενών, ενώ η άντληση νερού από τα κοντινά ποτάμια δεν πρόκειται να ξεπερνά το 3% των συνολικών αναγκών του «Costa Navarino».
Μάλιστα το τουριστικό θέρετρο πρόκειται να αξιοποιήσει πλήρως όλες τις διαθέσιμες εναλλακτικές πηγές ενέργειας και προς αυτόν τον σκοπό κατασκευάζει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο, που θα του παρέχει την πλήρη κάλυψη των ενεργειακών αναγκών.
Στην προσπάθεια της εταιρείας να προωθήσει την τοπική αγροτική παραγωγή και να αναδείξει το φυσικό πλούτο εντάσσεται και η σημαντική πρωτοβουλία του Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου να εκμεταλλευτεί τα βασικά προϊόντα της Μεσσηνίας. Την ελιά και το ελαιόλαδο. Ο κ. Κωνσταντακόπουλος προχώρησε στην μεταφύτευση 6.500 υπεραιωνόβιων ελαιοδέντρων, ενώ σχεδιάζει την πώληση κατοικιών με ελαιώνες σε ιδιώτες, οι οποίοι θα μπορούν να παράγουν δικό τους λάδι.
Ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, αποφάσισε να αποσυρθεί από την...ενεργό δράση λίγο πριν κλείσει τα 70 του χρόνια το 2006 και να αφιερωθεί στα εγγόνια του και στο αγαπημένο του άθλημα, το γκόλφ.
Η απόφαση αυτή είχε προκαλέσει αίσθηση στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Άλλωστε δεν είναι σύνηθες το φαινόμενο ο ιδρυτής μίας αυτοκρατορίας, όπως είναι η Costamare, να αποφασίζει οικειοθελώς να αποτραβηχτεί από τα φώτα της επιχειρηματικής δραστηριότητας μετά από 30 χρόνια πορείας ως πλοιοκτήτης.
Τα ηνία των επιχειρήσεων τα παρέδωσε στους τρεις γιούς του ενώ με τη ναυτιλία ασχολείται κυρίως ο πρωτότοκος, ο Κωνσταντίνος από το 1996. Ο ίδιος δήλωνε ότι η εταιρεία περνάει σε καλά χέρια αφού η νέα γενιά είναι ακόμη καλύτερη.
Η Costamare, που εισήχθη εφέτος στο αμερικανικό χρηματιστήριο ελέγχει ένα στόλο από 51 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 256.972 TEU και συνεργάζεται εκτός από την Cosco με την ZIM και την Maersk.
Ο Αχιλλέας, όπως προαναφέραμε, ασχολείται με την τουριστική επένδυση στη Μεσσηνία (TEMES).
Ο Χρήστος, ο μικρότερος γιος του καπετάν Βασίλη, έχει στην ευθύνη του εργοστασιακή μονάδα στην Κοζάνη
Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος είναι ο επιχειρηματίας που έφερε τους κινέζους της Cosco στο λιμάνι.
«Oι δύο λαοί έχουν αρχαίους πολιτισμούς και κάποτε ήταν μαζί. Κάποια στιγμή οι δρόμοι τους χάθηκαν και τώρα ξανασυναντιόνται» είχε πει τότε.
Ο καπετάν Βασίλης όπως του άρεσε να τον αποκαλούν γεννήθηκε στο Διαβολίτσι Μεσσηνίας το 1935. Σπούδασε στην Ανώτερη Δημόσια Σχολή Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού.
Το 1953 ο 18χρονος Βασίλης μπαρκάρει, χωρίς μισθό για τρεις μήνες. Από εκείνη την ημέρα η θάλασσα γίνεται η μεγάλη ερωμένη του. Περνά από όλα τα πόστα του πλοίου. Το 1962 γνωρίζει την Κάρμεν και δύο χρόνια μετά παντρεύονται.
Το 1974 αποκτά το πρώτο «καραβάκι» - ένα πλοίο χιλίων τόνων - για να δημιουργήσει στα επόμενα 32 χρόνια μια μικρή αυτοκρατορία.
Το 2006 η Costamare μετρά 32 χρόνια στη ναυτιλία, απασχολώντας περίπου 2.000 εργαζομένους.
Είχε κάνει πολλές δωρεές στις πρωτοβουλίες των ναυτικών γονέων που έχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Η πολυετής πορεία του χαρακτηρίζεται από τους χαμηλούς τόνους και την αφανή δραστηριότητά του τόσο στα κοινά του εφοπλισμού όσο και στα κοινωνικά ζητήματα. Δεν ήθελε να «λούζεται από τα φώτα της δημοσιότητας» και για αυτόν τον λόγο σπάνια εμφανιζόταν στα ΜΜΕ.
Με πρωτοβουλία του δημιούργησε την Helmepa jounior, που είναι το «παρακλάδι» της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος και τα προγράμματα της οποίας κάλυπτε με δικά του έξοδα.

 [www.protothema.gr]