ΡΑΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
Ο Χιρβόνεν νικητής στο 56ο Ράλι Ακρόπολις, όγδοος ο Αθανασούλας
Ο Μίκο Χιρβόνεν είναι ο νικητής του 56ου Ράλι Ακρόπολις. Ο Φινλανδός οδηγός της Φορντ κατέκτησε την πρώτη θέση στον ελληνικό αγώνα, ο οποίος είναι ο έβδομος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, σημειώνοντας χρόνο 4:09:42.5. Ο Χιρβόνεν άφησε στις δύο επόμενες τους Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Σ ιτροέν) και Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα (Φινλανδία/Φορντ), ο οποίος πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία ειδική του Ράλι Ακρόπολις («'Αγιοι Θεόδωροι 2»). Αξίζει να σημειωθεί ότι, με τη χτεσινή νίκη του, ο Χιρβόνεν μείωσε στους επτά βαθμούς την απόσταση που τον χωρίζει από τον -πρωτοπόρο στην κατάταξη των οδηγών- Σεμπαστιάν Λεμπ (55 έναντι 48). Αυτή ήταν η όγδοη νίκη στην καριέρα του Χιρβόνεν, ενώ η Φορντ πανηγύρισε το «1-3» στον αγώνα. Στο μεταξύ, σημαντική επιτυχία για τα ελληνικά «χρώματα» αποτελεί η όγδοη θέση του Λάμπρου Αθανασούλα στο εφετινό Ράλι Ακρόπολις. Ο Έλληνας οδηγός (έτρεχε με ένα Skoda Fabia S2000) ολοκλήρωσε την προσπάθειά του στον αγώνα σε 4 ώρες, 22 λεπτά και 30.1 δευτερόλεπτα, μένοντας 12 λεπτά και 47.6 δευτερόλεπτα μακριά από τον Χιρβόνεν.
Τι έγινε το Σάββατο
Το Σάββατο, ο Χίρβονεν ήταν ταχύτερος στην τρίτη ειδική, και εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση ο Σόρντο. Η ειδική διαδρομή «Λουτράκι 2», η οποία αποτελούσε την τέταρτη για την 3η ημέρα και 16η στο σύνολο του 56ου Ράλι Ακρόπολις, ακυρώθηκε, λόγω υπερβολικής παρουσίας του κόσμου στο 1ο χλμ! Ατυχος ήταν το Σάββατο ο Σεμπαστιάν Λεμπ. Ο Γάλλος Παγκόσμιος πρωταθλητής εγκατέλειψε μετά από έξοδο και τέθηκε εκτός αγώνα, διότι η μεγάλες ζημιές που σημειώθηκαν στο Citroen C4 WRC δεν του επέτρεψαν να συνεχίσει. Το ατύχημα του Λεμπ εκμεταλλεύτηκε ο Πέτερ Σόλμπεργκ, καθώς «σκαρφάλωσε» στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης. Ο Μίκο Χίρβονεν συνέχιζε να παραμένει στην πρώτη θέση με χρόνο 1:38:55.1, ενώ ο Ντάνι Σόρντο, ο οποίος τερμάτισε τέταρτος στη πρώτη ειδική της ημέρας, βρίσκεται πλέον 1,8 δευτερόλεπτα πίσω του (1:38:56.9). Στο μεταξύ, από ελληνικής πλευράς, ο Λάμπρος Αθανασούλας σημείωσε τον 13ο καλύτερο χρόνο στην ειδική (12:20.8), με αποτέλεσμα να βρίσκεται στη 12η θέση της γενικής κατάταξης (1:44:04.9). Στο μεταξύ, από ελληνικής πλευράς, ο Λάμπρος Αθανασούλας κατέλαβε την ενδέκατη θέση στην τρίτη σημερινή ειδική με χρόνο 20:30.9 και βρίσκεται στη 12η της γενικής (2:24:56.0). Η δεύτερη θέση κατέληξε στα χέρια του εκπληκτικού Σεμπαστιάν Οζιέ της Citroen Junior, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα για το 1-3 της Ford. Και από τη στιγμή που ο Οζιέ δεν είχε δηλωθεί ως εργοστασιακή συμμετοχή, η Ford έφυγε από την πατρίδα μας με συνολικά 18 υπερπολύτιμους βαθμούς στη μάχη που δίνει με την Citroen στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Μίκο Χίρβονεν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην ειδική «Κεφαλάρι 1», η οποία ήταν η τρίτη για τη 2η ημέρα του 56ου Ράλι Ακρόπολις. Ο Φινλανδός οδηγός της Ford κάλυψε τα 24,15 χιλιόμετρα της διαδρομής σε 19 λεπτά και 32.8 δευτερόλεπτα, αφήνοντας στις δύο επόμενες θέσεις τους Πέτερ Σόλμπεργκ (19:32.8) και Μαντς Έστμπεργκ (19:34.4). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ντάνι Σόρντο εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση, ενώ ο Χένινγκ Σόλμπεργκ τέθηκε εκτός αγώνα, λόγω σπασμένου συνδέσμου ανάρτησης. Η εγκατάλειψη του Σόρντο είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί για 7’ ο αγώνας, προκειμένου να ελευθερωθεί ο δρόμος, εξέλιξη που υποχρέωσε τον Πέτερ Σόλμπεργκ να κόψει ρυθμό. Τελικά οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να του δώσουν τον ίδιο χρόνο με τον Χίρβονεν, ο οποίος παραμένει στην κορυφή της γενικής κατάταξης (2:17:48.6), με αποτέλεσμα ο Πέτερ Σόλμπεργκ να βρίσκεται 24.8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φινλανδό (2:18:13.4). Την πρώτη τριάδα της γενικής συμπληρώνει όπως ήδη γράψαμε, ο Σεμπαστιάν Οζιέ (2:19:15.4). Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην ειδική «Κλένια Μυκήνες 1», η οποία είναι η πρώτη για τη 2η ημέρα του 56ου Ράλι Ακρόπολις. Ο Φινλανδός οδηγός της Ford κάλυψε τα 17,25 χιλιόμετρα της διαδρομής σε 11 λεπτά και 36 δευτερόλεπτα και άφησε στις δύο επόμενες θέσεις τους Μάθιου Γουίλσον (11:37.6) και Εβγκένι Νοβίκοφ (11:41.0). Πρώτος έλληνας οδηγός ήταν ο Λάμπρος Αθανασούλας, ο οποίος μαζί με τον συνοδηγό του, Νίκο Ζακχαίο, όχι μόνο κέρδισε την κατηγορία Production, αλλά κατάφερε να βαθμολογηθεί σε επίπεδο WRC, τερματίζοντας στην όγδοη θέση του αγώνα ύστερα από εντυπωσιακή εμφάνιση.
Πρώτο ζητούμενο, η επιβίωση
Ο εθνικός μας αγώνας δικαιολόγησε τη φήμη του πιο σκληρού που υπάρχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, καθώς και φέτος υπήρξαν πολλές και σημαντικές εγκαταλείψεις (Σεμπάστιαν Λοέμπ, Ντάνι Σόρντο). Ο Χίρβονεν έπαιζε χωρίς αντίπαλο για τη νίκη στις πέντε τελευταίες ειδικές του αγώνα, τις οποίες πέρασε προσεκτικά για να σιγουρέψει την πρώτη του φετινή νίκη και παρθενική της καριέρας του στο Ακρόπολις, χάρη στην οποία μείωσε στους επτά βαθμούς την πρωτοπορία του Λοέμπ στο πρωτάθλημα οδηγών. "Εμοιαζε πάρα πολύ δύσκολο, αλλά τελικά όλα ήταν εντάξει όπως αποδείχτηκε", τόνισε ο Χίρβονεν. "Ηταν ένα τέλειο αγωνιστικό τριήμερο για μας, χωρίς λάθη και με μια πραγματικά έξυπνη οδήγηση. "Είμαστε και πάλι πίσω στο παιχνίδι. Πριν από το ράλι σκεφτόμασταν ότι αν μέναμε μακριά από τα προβλήματα, θα τερματίζαμε πολύ ψηλά και έτσι έγιναν τα πράγματα". Οι πολλές εγκαταλείψεις και ατυχίες των εμπρός οδηγών έδωσαν στον Οζιέ την αναπάντεχη ευκαιρία να πάρει μια καταπληκτική δεύτερη θέση, και ο γάλλος δεν την άφησε να πάει χαμένη. Από την πλευρά του, ο Λάτβαλα εξιλεώθηκε για το λάθος που έκανε στην τελευταία ειδική της Παρασκευής (15/6), όταν πέταξε την πρωτοπορία του αγώνα ύστερα από έξοδο, συμπληρώνοντας το 1-3 της Ford. "Ηταν ένα σημαντικό Σαββατοκύριακο για μας και τώρα η Ford έχει καλύτερη τύχη στο πρωτάθλημα κόντρα στην Citroen", είπε ο φινλανδός. "Τα πράγματα δεν φαίνονταν τόσο καλά το βράδυ της Παρασκευής, αλλά όλα μπορούν να αλλάξουν αρκετά γρήγορα. Είμαι πολύ ανακουφισμένος".
Μπράβο Λάμπρο!
Ο τελευταίος βαθμός κατέληξε στα χέρια του δικού μας, Λάμπρου Αθανασούλα, ο οποίος εξασφάλισε παράλληλα μια φανταστική νίκη στην κατηγορία PWRC (Πρωτάθλημα Παραγωγής). Ο 32χρονος έλληνας οδηγός είχε χάσει για λίγο την πρωτοπορία από τον Νασέλ Αλ-Ατίγια, αντιμετωπίζοντας προβλήματα με τον κινητήρα της Skoda Fabia S2000 του το απόγευμα του Σαββάτου (13/6). Ομως με καταπληκτική αντεπίθεση την τελευταία μέρα του αγώνα κατάφερε όχι μόνο να ξεπεράσει τον αντίπαλό του, φτάνοντας μέχρι την όγδοη θέση της γενικής κατάταξης.
Η τελική κατάταξη:
1. Μίκο Χιρβόνεν 4:09:42.5 0.0
2. Σεμπατιάν Οζιέ 4:10:55.4 +1:12.9
3. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα 4:11:27.5 +1:45.0
4. Φεντερίκο Βιγιάγκρα 4:13:30.8 +3:48.3
5. Κόνραντ Ράουτενμπαχ 4:13:42.3 +3:59.8
6. Χαλίντ Αλ ΚασίμιI 4:16:46.8 +7:04.3
7.Μαντς Όστμπεργκ 4:22:07.4 +12:24.9
8. Λάμπρος Αθανασούλας 4:22:30.1 +12:47.6
Ο Χιρβόνεν νικητής στο 56ο Ράλι Ακρόπολις, όγδοος ο Αθανασούλας
Ο Μίκο Χιρβόνεν είναι ο νικητής του 56ου Ράλι Ακρόπολις. Ο Φινλανδός οδηγός της Φορντ κατέκτησε την πρώτη θέση στον ελληνικό αγώνα, ο οποίος είναι ο έβδομος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, σημειώνοντας χρόνο 4:09:42.5. Ο Χιρβόνεν άφησε στις δύο επόμενες τους Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία/Σ ιτροέν) και Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα (Φινλανδία/Φορντ), ο οποίος πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία ειδική του Ράλι Ακρόπολις («'Αγιοι Θεόδωροι 2»). Αξίζει να σημειωθεί ότι, με τη χτεσινή νίκη του, ο Χιρβόνεν μείωσε στους επτά βαθμούς την απόσταση που τον χωρίζει από τον -πρωτοπόρο στην κατάταξη των οδηγών- Σεμπαστιάν Λεμπ (55 έναντι 48). Αυτή ήταν η όγδοη νίκη στην καριέρα του Χιρβόνεν, ενώ η Φορντ πανηγύρισε το «1-3» στον αγώνα. Στο μεταξύ, σημαντική επιτυχία για τα ελληνικά «χρώματα» αποτελεί η όγδοη θέση του Λάμπρου Αθανασούλα στο εφετινό Ράλι Ακρόπολις. Ο Έλληνας οδηγός (έτρεχε με ένα Skoda Fabia S2000) ολοκλήρωσε την προσπάθειά του στον αγώνα σε 4 ώρες, 22 λεπτά και 30.1 δευτερόλεπτα, μένοντας 12 λεπτά και 47.6 δευτερόλεπτα μακριά από τον Χιρβόνεν.
Τι έγινε το Σάββατο
Το Σάββατο, ο Χίρβονεν ήταν ταχύτερος στην τρίτη ειδική, και εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση ο Σόρντο. Η ειδική διαδρομή «Λουτράκι 2», η οποία αποτελούσε την τέταρτη για την 3η ημέρα και 16η στο σύνολο του 56ου Ράλι Ακρόπολις, ακυρώθηκε, λόγω υπερβολικής παρουσίας του κόσμου στο 1ο χλμ! Ατυχος ήταν το Σάββατο ο Σεμπαστιάν Λεμπ. Ο Γάλλος Παγκόσμιος πρωταθλητής εγκατέλειψε μετά από έξοδο και τέθηκε εκτός αγώνα, διότι η μεγάλες ζημιές που σημειώθηκαν στο Citroen C4 WRC δεν του επέτρεψαν να συνεχίσει. Το ατύχημα του Λεμπ εκμεταλλεύτηκε ο Πέτερ Σόλμπεργκ, καθώς «σκαρφάλωσε» στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης. Ο Μίκο Χίρβονεν συνέχιζε να παραμένει στην πρώτη θέση με χρόνο 1:38:55.1, ενώ ο Ντάνι Σόρντο, ο οποίος τερμάτισε τέταρτος στη πρώτη ειδική της ημέρας, βρίσκεται πλέον 1,8 δευτερόλεπτα πίσω του (1:38:56.9). Στο μεταξύ, από ελληνικής πλευράς, ο Λάμπρος Αθανασούλας σημείωσε τον 13ο καλύτερο χρόνο στην ειδική (12:20.8), με αποτέλεσμα να βρίσκεται στη 12η θέση της γενικής κατάταξης (1:44:04.9). Στο μεταξύ, από ελληνικής πλευράς, ο Λάμπρος Αθανασούλας κατέλαβε την ενδέκατη θέση στην τρίτη σημερινή ειδική με χρόνο 20:30.9 και βρίσκεται στη 12η της γενικής (2:24:56.0). Η δεύτερη θέση κατέληξε στα χέρια του εκπληκτικού Σεμπαστιάν Οζιέ της Citroen Junior, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα για το 1-3 της Ford. Και από τη στιγμή που ο Οζιέ δεν είχε δηλωθεί ως εργοστασιακή συμμετοχή, η Ford έφυγε από την πατρίδα μας με συνολικά 18 υπερπολύτιμους βαθμούς στη μάχη που δίνει με την Citroen στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Μίκο Χίρβονεν σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην ειδική «Κεφαλάρι 1», η οποία ήταν η τρίτη για τη 2η ημέρα του 56ου Ράλι Ακρόπολις. Ο Φινλανδός οδηγός της Ford κάλυψε τα 24,15 χιλιόμετρα της διαδρομής σε 19 λεπτά και 32.8 δευτερόλεπτα, αφήνοντας στις δύο επόμενες θέσεις τους Πέτερ Σόλμπεργκ (19:32.8) και Μαντς Έστμπεργκ (19:34.4). Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ντάνι Σόρντο εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση, ενώ ο Χένινγκ Σόλμπεργκ τέθηκε εκτός αγώνα, λόγω σπασμένου συνδέσμου ανάρτησης. Η εγκατάλειψη του Σόρντο είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί για 7’ ο αγώνας, προκειμένου να ελευθερωθεί ο δρόμος, εξέλιξη που υποχρέωσε τον Πέτερ Σόλμπεργκ να κόψει ρυθμό. Τελικά οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να του δώσουν τον ίδιο χρόνο με τον Χίρβονεν, ο οποίος παραμένει στην κορυφή της γενικής κατάταξης (2:17:48.6), με αποτέλεσμα ο Πέτερ Σόλμπεργκ να βρίσκεται 24.8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φινλανδό (2:18:13.4). Την πρώτη τριάδα της γενικής συμπληρώνει όπως ήδη γράψαμε, ο Σεμπαστιάν Οζιέ (2:19:15.4). Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην ειδική «Κλένια Μυκήνες 1», η οποία είναι η πρώτη για τη 2η ημέρα του 56ου Ράλι Ακρόπολις. Ο Φινλανδός οδηγός της Ford κάλυψε τα 17,25 χιλιόμετρα της διαδρομής σε 11 λεπτά και 36 δευτερόλεπτα και άφησε στις δύο επόμενες θέσεις τους Μάθιου Γουίλσον (11:37.6) και Εβγκένι Νοβίκοφ (11:41.0). Πρώτος έλληνας οδηγός ήταν ο Λάμπρος Αθανασούλας, ο οποίος μαζί με τον συνοδηγό του, Νίκο Ζακχαίο, όχι μόνο κέρδισε την κατηγορία Production, αλλά κατάφερε να βαθμολογηθεί σε επίπεδο WRC, τερματίζοντας στην όγδοη θέση του αγώνα ύστερα από εντυπωσιακή εμφάνιση.
Πρώτο ζητούμενο, η επιβίωση
Ο εθνικός μας αγώνας δικαιολόγησε τη φήμη του πιο σκληρού που υπάρχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, καθώς και φέτος υπήρξαν πολλές και σημαντικές εγκαταλείψεις (Σεμπάστιαν Λοέμπ, Ντάνι Σόρντο). Ο Χίρβονεν έπαιζε χωρίς αντίπαλο για τη νίκη στις πέντε τελευταίες ειδικές του αγώνα, τις οποίες πέρασε προσεκτικά για να σιγουρέψει την πρώτη του φετινή νίκη και παρθενική της καριέρας του στο Ακρόπολις, χάρη στην οποία μείωσε στους επτά βαθμούς την πρωτοπορία του Λοέμπ στο πρωτάθλημα οδηγών. "Εμοιαζε πάρα πολύ δύσκολο, αλλά τελικά όλα ήταν εντάξει όπως αποδείχτηκε", τόνισε ο Χίρβονεν. "Ηταν ένα τέλειο αγωνιστικό τριήμερο για μας, χωρίς λάθη και με μια πραγματικά έξυπνη οδήγηση. "Είμαστε και πάλι πίσω στο παιχνίδι. Πριν από το ράλι σκεφτόμασταν ότι αν μέναμε μακριά από τα προβλήματα, θα τερματίζαμε πολύ ψηλά και έτσι έγιναν τα πράγματα". Οι πολλές εγκαταλείψεις και ατυχίες των εμπρός οδηγών έδωσαν στον Οζιέ την αναπάντεχη ευκαιρία να πάρει μια καταπληκτική δεύτερη θέση, και ο γάλλος δεν την άφησε να πάει χαμένη. Από την πλευρά του, ο Λάτβαλα εξιλεώθηκε για το λάθος που έκανε στην τελευταία ειδική της Παρασκευής (15/6), όταν πέταξε την πρωτοπορία του αγώνα ύστερα από έξοδο, συμπληρώνοντας το 1-3 της Ford. "Ηταν ένα σημαντικό Σαββατοκύριακο για μας και τώρα η Ford έχει καλύτερη τύχη στο πρωτάθλημα κόντρα στην Citroen", είπε ο φινλανδός. "Τα πράγματα δεν φαίνονταν τόσο καλά το βράδυ της Παρασκευής, αλλά όλα μπορούν να αλλάξουν αρκετά γρήγορα. Είμαι πολύ ανακουφισμένος".
Μπράβο Λάμπρο!
Ο τελευταίος βαθμός κατέληξε στα χέρια του δικού μας, Λάμπρου Αθανασούλα, ο οποίος εξασφάλισε παράλληλα μια φανταστική νίκη στην κατηγορία PWRC (Πρωτάθλημα Παραγωγής). Ο 32χρονος έλληνας οδηγός είχε χάσει για λίγο την πρωτοπορία από τον Νασέλ Αλ-Ατίγια, αντιμετωπίζοντας προβλήματα με τον κινητήρα της Skoda Fabia S2000 του το απόγευμα του Σαββάτου (13/6). Ομως με καταπληκτική αντεπίθεση την τελευταία μέρα του αγώνα κατάφερε όχι μόνο να ξεπεράσει τον αντίπαλό του, φτάνοντας μέχρι την όγδοη θέση της γενικής κατάταξης.
Η τελική κατάταξη:
1. Μίκο Χιρβόνεν 4:09:42.5 0.0
2. Σεμπατιάν Οζιέ 4:10:55.4 +1:12.9
3. Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα 4:11:27.5 +1:45.0
4. Φεντερίκο Βιγιάγκρα 4:13:30.8 +3:48.3
5. Κόνραντ Ράουτενμπαχ 4:13:42.3 +3:59.8
6. Χαλίντ Αλ ΚασίμιI 4:16:46.8 +7:04.3
7.Μαντς Όστμπεργκ 4:22:07.4 +12:24.9
8. Λάμπρος Αθανασούλας 4:22:30.1 +12:47.6